اخبار رمزارزها

آیا برای بول ران بعدی آماده‌اید؟

بول ران بعدی بیت‌کوین و اتریوم چه زمانی است؟

سیگنال ها

1- بانک انگلستان و وزارت خزانه داری اچ ام کار خود را بر روی پوند دیجیتال آغاز کردند.

در اوایل این هفته، بانک مرکزی انگلستان (BoE) و وزارت خزانه داری HM اعلام کردند که کارگروه مشترک بانک و خزانه داری کار مقدماتی را برای انتشار پوند دیجیتال آغاز کرده است. پس از اعلام این خبر، BoE برای نشان دادن چرایی و چگونگی استفاده از پوند دیجیتال جزئیات فناوری را در قالب یک برنامه کاری منتشر کرد. علاوه بر این، بانک مرکزی فایل‌های داده‌ای را ارائه کرد که از تشکیل کارگروه CBDC خبر داد. (گروه ویژه CBDC در آوریل 2021 توسط وزیر خزانه داری ریشی سوناک، که اکنون نخست وزیر فعلی است، تشکیل شد.)

برنامه مذکور نکات مهمی را شامل می‌شود:

  • پوند دیجیتال جایگزین پول نقد نمی‌شود، اما مقدار در گردش پول نقد را کاهش می‌دهد.
  • نقشه راه توسعه نشان می‌دهد که ضرب پوند دیجیتال (انتشار پوند دیجیتال) زودتر از سال 2025 اتفاق نمی افتد.
  • نگرانی‌هایی در مورد عدم واسطه گری بانک‌ها و متعاقب آن افزایش نرخ بهره کوتاه مدت به دلیل کاهش ذخایر بانکی وجود دارد.
  • برای جلوگیری از واسطه گری بانک، سقف موجودی 10000 تا 20000 پوندی برای افراد ایجاد می‌شود.
  • CBDC‌ها (ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی) به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از گسترش و پذیرش اَشکال غیرِ استرلینگِ پولِ دیجیتال در بریتانیا و خارج از آن در نظر گرفته می‌شوند.

تقاضا برای پوند دیجیتال به مرور زمان ترازنامه BoE را افزایش می‌دهد.

ضرب پوند دیجیتال توسط بانک مرکزی انگلستان
ضرب پوند دیجیتال توسط بانک مرکزی انگلستان

آخرین نکته حاکی از اثرات درجه دوم و سوم برای سیاست پولی می‌باشد که شبیه تسهیل کمی است. تقاضا برای پوند دیجیتال، سپرده‌های بانک‌های تجاری را به پوند دیجیتال تغییر می‌دهد، که بانک‌ها را مجبور می‌کند ذخایر بیشتری را در بازارهای پول وام بگیرند. این امر نرخ‌های کوتاه‌مدت را نسبت به نرخ بانکی افزایش می‌دهد و بانک مرکزی انگلستان را مجبور می‌کند تا عرضه ذخایر را از طریق تسهیلات بازپرداخت کوتاه‌مدت خود افزایش دهد تا نرخ‌های کوتاه‌مدت را نزدیک به نرخ بانکی نگه دارد. افزایش ذخایر منجر به افزایش بدهی‌ها در ترازنامه بانک مرکزی انگلستان می‌شود که با افزایش دارایی‌ها منطبق و منجر به افزایش کلی در اندازه ترازنامه می‌گردد.

از نظر تاریخی، رشد در ترازنامه بانک مرکزی، اقتصاد را از طریق نقدینگیِ اضافی و ایجاد انگیزه در فعالیت‌های استقراضی/وام دهی تحریک می‌کند. با این حال، BoE پیش‌بینی می‌کند که پوند دیجیتال تنها “تغییرات کوچکی در سطح ذخایر” ایجاد کند. BoE همچنان مطمئن است که “موارد کاهش‌دهنده برای مدیریت این تغییرات ترازنامه” را در اختیار خواهد داشت. با این حال، می‌پذیرد که ترکیب و اندازه ترازنامه، پس از معرفی پوند دیجیتال، «بسیار نامشخص است».

2- در طی کاهش روند نزولی BTC و ETH، این دو رمزارز، تلاقی‌های طلایی را تجربه می‌کنند.

طی ماه‌های پیش بازار بیت‌کوین و اتریوم کف‌های قیمتی مختلفی را تجربه کرده‌اند. اما در یک ماه اخیر، BTC و ETH به ترتیب 22٪ و 17٪ افزایش یافته‌اند. اکنون که رشد دارایی‌های دیجیتال در ژانویه را پشت سر گذاشته‌ایم، می‌توانیم تأثیر آن را بر شاخص‌های تکنیکال بلندمدت بررسی کنیم تا مشخص کنیم این دارایی‌ها ممکن است به کجا بروند.

تلاقی‌های طلایی Golden Crosses
تلاقی‌های طلایی Golden Crosses

بیت‌کوین در 4 ژانویه از 50-SMA، در 12 ژانویه از 100-SMA و در 13 ژانویه از 200-SMA عبور کرد. 50-SMA در 25 ژانویه از 100-SMA و در 6 فوریه از 200-SMA صعود کرد. عبور 50-SMA به بالای 200-SMA یک تلاقیِ طلایی را در نمودار روزانه نشان می‌دهد. در طول دهه گذشته، تقریباً تلاقی‌های طلایی از این دست، بازده مثبت را به همراه داشته‌اند.

منبع
cryptomentor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا