اخبار فناوری‌های بلاکچینیاخبار وب3

آیا گوشی هوشمند ساگای سولانا رقیب آیفون اپل خواهد شد؟

گوشی هوشمند Solana Saga با قابلیت پشتیبانی از وب ۳

سولانا لبز قصد دارد با همکاری شرکت OSOM، گوشی هوشمند خود با نام ساگا (Saga) را تا اوایل سال ۲۰۲۳ روانه بازار کند. این گوشی هوشمند قرار است فروشگاهی برای عرضه برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) مبتنی بر نسل سوم وب داشته باشد؛ یک کیف پول اختصاصی داشته باشد و از سیستم پرداخت «Solana Pay« پشتیبانی کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، به گفته آناتولی یاکونکو (Anatoly Yakovenko) مدیرعامل سولانا لیز این گوشی هوشمند ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و تا اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود. ساگا با همکاری OSOM ساخته می‌شود و سیستم عامل آن مبتنی بر اندروید است. قرار است در این گوشی فروشگاه عرضه برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) مبتنی بر نسل سوم وب تعبیه شود و علاوه بر آن از سرویس SMS (Solana Mobile Stack) رونمایی شود که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های مبتنی بر وب ۳ را ساخته و در آن فروشگاه قرار دهند. سولانا لبز ۱۰ میلیون دلار بودجه برای تشویق توسعه‌دهندگان به این کار در نظر گرفته است.

علاوه بر این موارد کیف پول اختصاصی این گوشی نیز قرار است طراحی شود که قابلیت سازگاری با کیف پول‌های مطرح مورد استفاده را دارد. سولانا لبز قصد دارد سرویس Solana Pay را در این گوشی تعبیه کند تا بتوان با اسکن کد QR، پرداخت‌های مختلف را توسط شبکه سولانا انجام داد.

سولانا لبز اعلام کرده که برای گسترش اکوسیستم این گوشی هوشمند قصد دارد تا با برندهای مختلفی همکاری کند. از جمله آن‌ها می‌توان به بازار NFT مجیک ادن (Magic Eden)، کیف پول فانتوم و پلتفرم دیفای اورکا (Orca) اشاره کرد.

گوشی سولانا ساگا برای رقابت با گوشی‌های آیفون اپل یا گلکسی سامسونگ به بازار ارائه نشده اما بعید نیست با گسترش فناوری بلاکچین به حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و زندگی مردم سراسر جهان، این نوع از گوشی‌های موبایل بلاکچینی کم کم جای خود را میان مصرف‌کننده عمومی هم باز کنند. از طرف دیگر شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اپل، سامسونگ، شیائومی و هواوی نیز احتمال دارد به مرور محصولات و گوشی‌های موبایل خود را با فناوری بلاکچین سازگار کنند.

گرد آورنده
mahdibml
منبع
mihanblockchain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا