اخبار رمزارزها

ارز دیجیتال جی گول Ggool برای تولید انرژی

توالت ساخت کره جنوبی فضولات را به انرژی و ارز دیجیتال جی گول Ggool تبدیل می‌کند

توالت ساخت کره جنوبی فضولات را به انرژی و ارز دیجیتال تبدیل می‌کند

(به نقل از رویترز) – استفاده از توالت می‌تواند هزینه قهوه شما را پرداخت کند یا پول خرید موز شما را در دانشگاهی در کره جنوبی فراهم کند، جایی که فضولات انسانی برای کمک به تأسیسات ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چو جه وئون، استاد مهندسی شهرسازی و محیط زیست در موسسه ملی علم و فناوری اولسان (UNIST) ، یک توالت فرنگی سازگار با محیط زیست متصل به آزمایشگاه طراحی کرده است که از فضولات برای تولید بیوگاز و کود استفاده می‌کند. ایشان معتقد است فضولات انسانی برای تولید انرژی و کود ارزشمند است. و می‌تواند در چرخه اکولوژیکی قرار گیرد.

توالت BeeVi – نمونه‌ای از کلمات زنبور عسل و بینایی – از پمپ خلاء برای ارسال فضولات به مخزن زیرزمینی استفاده می‌کند و مصرف آب را کاهش می‌دهد. در آنجا میکروارگانیسم‌ها مواد زائد را به متان تجزیه می‌کنند که به منبع انرژی ساختمان تبدیل می‌شود و سوخت و انرژی مورد نیاز اجاق گاز ، دیگ آب گرم و پیل سوختی اکسید جامد را تامین می‌کند.

مهندسان  محیط زیست نیز اعلام کردند که یک فرد معمولی روزانه حدود 500 گرم فضولات تولید می‌کند که می‌تواند به 50 لیتر گاز متان تبدیل شود. این گاز می‌تواند 0.5 کیلووات ساعت برق تولید کند یا برای رانندگی خودرو در حدود 1.2 کیلومتر (0.75 مایل) استفاده شود.

چو یک ارز مجازی به نام Ggool ابداع کرده است که در زبان کره‌ای به معنی عسل است. هر فردی که از توالتِ دوستدار محیط زیست استفاده می‌کند روزانه 10 Ggool دریافت می‌کند. دانشجویان می‌توانند از این ارز  دیجیتال برای خرید کالا از قهوه تازه دم کرده گرفته تا رشته فرنگی فوری، میوه‌ها و کتاب در دانشگاه استفاده کنند. دانشجویان می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در یک مغازه تهیه کرده و کد QR مربوطه را اسکن کنند تا با Ggool پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا