اخباراخبار بلاکچیناخبار صرافی‌های رمزارزاخبار قانون‌گذاری رمزارزها

هفت خبر هفته 6 مهر 1402

هفت خبر هفته

1- تأخیر تصمیم SEC درباره ETF بیت‌کوین ARK 21Shares تا سال آینده

کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC) تصمیم خود را درباره درخواست صندوق مبادله‌ای بیت‌کوین (ETF) اسپات ARK/21Shares و GlobalX را به تأخیر انداخته است. این تأخیر برای سومین بار اتفاق افتاده و SEC تا اوایل سال 2024 فرصت دارد تا تصمیم نهایی را بگیرد. این تأخیر به عنوان بی‌تمایلی SEC برای تأیید ETF اسپات بیت‌کوین تلقی می‌شود. عوامل مختلفی مانند احتمال تعطیلی دولت فدرال به عنوان دلیل این تأخیر مطرح شده‌اند.

2- ۹۵ درصد از بدهکاران Celsius رای به قبول طرح بازسازی دادند

بیش از ۹۵ درصد از بدهکاران در تمامی کلاس‌های واجد شرایط رای به قبول طرح بازسازی پیشنهادی توسط Celsius دادند. این پذیرش به عنوان یک نقطه عطف مهم در زمینه روند ورشکستگی دیده می‌شود. این طرح باعث می‌شود که پول به بدهکاران برگردانده شود و سهام از طریق یک شرکت جدید توزیع شود. جلسات تأیید طرح از تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز می‌شوند.

3- بن آرمسترانگ با اتهام حمله یک شب را در زندان گذراند

اینفلوئنسر رمزارزی بن یا همان آرمسترانگ  «BitBoy» دستگیر شد و یک شب را با اتهام حمله ساده در زندان گذراند. او هنگام پخش زنده خارج از خانه یک همکار سابق دستگیر شد. آرمسترانگ پس از حدود ۸ ساعت در زندان با وثیقه آزاد شد. او که با اتهامات «پرسه‌زنی» و «حمله ساده با ارعاب» متهم شد، با وثیقه ۲۶۰۰ دلاری به همراه ۴۰ دلار جریمه آزاد شد.

4- بنیانگذار Curve مایکل اگوروف تمام بدهی‌های خود را در Aave پرداخت کرد

مایکل اگوروف، بنیانگذار Curve Finance، مقدار 68 میلیون توکن CRV به ارزش ۳۵ میلیون دلار را واریز کرد تا تمام بدهی خود را در پلتفرم وام‌دهی DeFi Aave تسویه کند. پس از واریز CRV، اگوروف ۱۰.۷۷ میلیون crvUSD را به تتر (USDT) تبدیل کرد تا تمام بدهی‌های خود را در Aave پرداخت کند. CRV در حال حاضر با قیمت ۵۳ سنت معامله می‌شود، که در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴۸ درصد افزایش داشته است. در ماه اوت، اگوروف از طریق فروش OTC توکن‌های CRV مبلغ 42 میلیون دلار جمع‌آوری کرد تا ۸۰ میلیون دلار بدهی زنجیره‌ای خود را پرداخت کند. در صورت تصفیه، Aave باید CRV را به عنوان تضمین به بازار بفروشد، که به دلیل کمبود نقدینگی اثرات زنجیره‌ای را به همراه داشت. اکنون، اگوروف ۲۵۳.۶۷ میلیون توکن CRV (۱۳۲.۵۲ میلیون دلار) به عنوان تضمین و ۴۲ میلیون دلار بدهی در چهار وام‌دهنده DeFi دارد.

5- Arbitrum Odyssey در GMX

کمپین Arbitrum Odyssey دوباره راه‌اندازی شد و وظایف هفته اول در GMX موجود است. وظیفه اول کمپین، که در GMX میزبانی می‌شود، از تاریخ ۲۶ سپتامبر آغاز شد و تا تاریخ ۱ اکتبر ادامه دارد. شرکت‌کنندگان دعوت می‌شوند که فعالیت‌هایی مانند معامله دارای سود در بازار GMX V2 و اشتراک‌گذاری لینک‌های معرفی GMX در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌ای را انجام دهند.

6- تایوان مقررات سخت‌گیرانه‌تری اجرا می‌کند و صرافی‌های خارجی ثبت‌نشده رمزارز را از فعالیت ممنوع می‌کند

کمیسیون نظارت مالی تایوان (FSC) مجموعه‌ای از قوانین سخت‌گیرانه را اجرا کرده است که به طور موثر از فعالیت صرافی‌های خارجی رمزارزی که در این کشور ثبت‌نام نکرده‌اند، جلوگیری می‌کند. این اقدام بخشی از تعهد تایوان به بهبود حفاظت از سرمایه‌گذاران و ارتقای شیوه‌های مسئولانه در صنعت رمزارزی است. شرکت‌های خارجی رمزارزی که قصد دارند در تایوان فعالیت کنند یا به مشتریان تایوانی خدمات ارائه دهند، باید همیشه نزد نظارت‌گر (رگولاتور) ثبت‌نام و رعایت قوانین مبارزه با پولشویی را اثبات کنند.

7- غول فناوری چینی تنسنت به آزمایش‌های هم‌سازی CBDC ملحق می‌شود

تِنسِنت، اپراتور پلتفرم‌های WeChat و WeChat Pay، به آزمایش‌های هم‌سازی یوان دیجیتال مرکزی بانک و CBDC که توسط بانک مرکزی هدایت می‌شوند، ملحق می‌شود. WeChat Pay به همراه رقیب خود Alipay، حدود 15 درصد از بازار پرداخت‌های چین را تصاحب کرده‌اند. اما در سال‌های اخیر، تنسنت به همراه بانک مرکزی چین (PBoC) در راستای پذیرش CBDC حرکت کرده است.

منبع
crypto mentor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا