اخبار فناوری و هوش مصنوعیاخبار قانون‌گذاری رمزارزها

فرانسه سلبریتی‌ها را ملزم به برچسب‌گذاری تصاویر فیلتردار می‌کند

اینفلوئنسرها موظف به برچسب زدن تصاویر فیلتر شده و عدم تبلیغ جراحی پلاستیک می‌شوند

اینفلوئنسرها در فرانسه به زودی از تبلیغ جراحی زیبایی در رسانه‌های اجتماعی منع می‌شوند و دولت قرار است برچسب‌گذاری تصاویر فیلتردار را برای آنها اجباری کند.

بر اساس قانون بالقوهٔ جدید، عکس یا ویدیویی که فیلتر یا روتوش‌شده است باید به تحت عنوان «فیلتردار» یا «روتوش‌شده» منتشر شود. همچنین “همه تبلیغات جراحی زیبایی … که تحت شراکت پولی (Paid Partnership) می‌باشند ممنوع خواهد بود” (تبلیغ شرط‌بندی یا ارز دیجیتال تحت شراکت پولی نیز ممنوع خواهند شد).

دولت به دنبال «محدود کردن تأثیرات روانی مخرب» این اقدامات بر روی کاربران رسانه‌های اجتماعی است.

نقض مقررات سختگیرانه پیشنهاد شده توسط برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در خصوص برچسب‌گذاری تصاویر فیلتردار می‌تواند منجر به دو سال زندان و 32515 دلار (30000 یورو) جریمه شود. حتی بدتر از آن، اینفلوئنسرهای متخلف که مجرم شناخته می‌شوند، اجازه استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا ادامه حرفه خود را در پلتفرم‌ها نخواهند داشت.

فرانسه افشای اینفلوئنسرها را در صورت استفاده از فیلتر روی عکس‌های خود الزامی می‌کند.TikTok/@haileeandkendra
فرانسه افشای اینفلوئنسرها را در صورت استفاده از فیلتر روی عکس‌های خود الزامی می‌کند.TikTok/@haileeandkendra

آقای لومر گفت که برای هرکسی که به قوانین احترام نمی‌گذارد، “رویکردی بدون مدارا” وجود خواهد داشت که از امروز در مجلس ملی فرانسه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در یک بیانیه مطبوعاتی، او گفت که این کشور اولین کشور اروپایی است که چارچوبی جامع برای تنظیم بخش اینفلوئنسر ایجاد می‌کند. با این قانون همه اینفلوئنسرهای فرانسوی و همچنین کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند اما از طریق حمایت از محصولات فروخته شده در این کشور درآمد کسب می‌کنند را شامل می‌شود.

آقای لومر روز دوشنبه به Franceinfo گفت که مقررات برچسب‌گذاری تصاویر دارای فیلتر، “مبارزه” با اینفلوئنسرها یا راهی برای انگ زدن به آنها نیست، بلکه سیستمی برای محافظت از آنها و مصرف کنندگان است.

او گفت: «اینفلوئنسرها باید تابع همان قوانینی باشند که در مورد رسانه‌های سنتی اعمال می‌شود.» او گفت که اینترنت «غرب وحشی نیست».

این اولین بار نیست که فرانسه به دنبال افزایش شفافیت در مورد انتشار تصاویر دستکاری‌شده است. این کشور در سال 2017 قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن هر عکس تجاری که برای لاغرتر یا چاق‌تر به نظر رسیدنِ بدن یک مدل روتوش شده بود، باید دارای برچسب «photographie retouchée» (عکس روتوش‌شده) باشد.

این ایده با حسن نیت از وزیر بهداشت سابق فرانسه، Marisol Touraine مطرح شد، که در آن زمان گفت که اجتناب از ترویج «ایده‌آل‌های زیبایی غیرقابل دسترس و جلوگیری از بی‌اشتهایی در بین جوانان» مهم است.

منبع
cryptomentor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا