بررسی

بررسی سبد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران سازمانی

سرمایه‌گذاران سازمانی چه رمزارزهایی در سبد سرمایه‌گذاری خود دارند؟

در دنیای رمز ارزها، سرمایه‌گذاران سازمانی نقش مهمی در تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال دارند؛ زیرا معمولا سرمایه زیادی در پروژه‌ها سرازیر می‌کنند. بنابراین تحقیقات زیادی بر روی کریپتوی مورد نظر انجام می‌دهند و تا حد امکان، جلوی ضرر و زیان خود را می‌گیرند. در این مقاله، به روش‌های یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها، نحوه دنبال کردن این شرکت‌ها و مزایا و معایب فالو کردن پورتفولیوی سرمایه‌گذاران سازمانی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مطالب گفته شده در این مقاله به هیچ عنوان پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و دنبال کردن سرمایه‌گذاران سازمانی، تنها یک معیار برای اطمینان بیشتر از سرمایه‌گذاری شماست. بنابراین در صورت ضرر و زیان، تیم میهن بلاکچین هیچ گونه مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

از ابتدای سال ۲۰۲۱، سرمایه‌گذاران سازمانی زیادی وارد حوزه کریپتوکارنسی‌ها شدند؛ به حدی که برخی تحلیلگران معتقدند موج صعودی بازاری که در این سال دیدیم، به خاطر ورود این سرمایه‌گذاران بود. با وجود این که حضور این شرکت‌ها و افراد ثروتمند بسیار مهم است، اما عوامل دیگر فاندامنتال و تحلیل اقتصادی نیز بسیار مهم هستند و برای سرمایه‌گذاری، تنها نباید به حضور این شرکت‌ها در پروژه‌ها بسنده کرد. در این مقاله ما به نحوه یافتن این سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها می‌پردازیم؛ زیرا اگر بدانیم که یک شرکت ثروتمند و معتبر در یک کوین یا توکن سرمایه‌گذاری کرده، تا حد زیادی می‌توانیم از اعتبار پروژه مطمئن شویم.

بنا به گزارش Dailyhodl در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۱ (۲۶ تیر ۱۴۰۰)، شرکت تحقیقاتی مساری (Messari) آلت‌کوین‌های محبوبی که در سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ قرار دارند را بررسی کرده است. طبق نتیجه این تحقیقات، بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و اتر را نگهداری می‌کنند. در کنار بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا، پولکادات (DOT) گزینه بعدی است که در صدر ۳۵ آلتکوین برتر قرار دارد. از بین ۴۴ شرکت سرمایه‌گذاری، ۱۹ تا از آنها کوین DOT را در سبدهای خود قرار داده‌اند.

پس از پولکادات، رمز ارز بعدی که از ۴۴ شرکت، ۱۳ شرکت در پورتفولیوی خود نگهداری می‌کنند، شبکه ترا با کوین LUNA است. گزینه‌های بعدی به ترتیب، پروتکل Near و شبکه Oasis هستند.

محبوب‌ترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در سایت مساری - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

۱۱ شرکت بر روی بلاک‌چین سولانا و کوین SOL سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ۱۰ شرکت نیز رمز ارزهای KEEP، توکن پروتکل میکر (MKR) و نروس (Nervos با توکن CKB) را در سبد سرمایه‌گذاری خود نگهداری می‌کنند.

توکن DODO (رمز ارز بومی صرافی غیرمتمرکز Dodo)، فایل‌کوین (FIL)، اسکیل (SKL)، استکس (STX)، گراف (GRT) و UNI (توکن حاکمیتی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ) نیز در پورتفولیوی ۹ شرکت بزرگ قرار دارند.

۲۱ دارایی باقیمانده دیگر نیز در سبد ۸ شرکت (یا کمتر) از شرکت‌های مورد بررسی قرار دارند. برخی از این کریپتوها شامل رادیکال (RAD)، لیدو (LDO) و بالانسر (BAL) هستند.

پس از بررسی داده‌های مساری، اکنون می‌توانیم دیدگاه بهتری از تاثیر اعتبار پروژه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر روی یکدیگر داشته باشیم. اکنون می‌خواهیم بدانیم که چگونه باید رمز ارزهایی که این شرکت‌ها بر روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند را پیدا کنیم. دو روش اصلی برای یافتن این کمپانی‌ها وجود دارد که در ادامه، به بررسی آنها می‌پردازیم.

روش اول: یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها در سایت پروژه‌ها

اگر یک پروژه برای سرمایه‌گذاری مد نظرتان است، وارد سایت آن شوید و در بخش Investors یا Partners شرکت‌های سرمایه‌گذار را پیدا می‌کنید. به نمونه زیر توجه کنید:

برای مثال، ما سایت Serum را باز می‌کنیم. اگر به پایین صفحه برویم، بخش Partners را می‌بینیم.

همکاران و سرمایه‌گذاران پلتفرم Serum - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

در کنار شرکت‌های بزرگی چون آلامدا (Alameda Research)، ما پروژه‌های بلاکچینی مشهور مانند کایبر (Kyber) و سولانا (Solana) را نیز می‌بینیم. تمام پروژه‌ها و شرکت‌هایی که در تصویر بالا وجود دارند، بر روی صرافی Serum سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا با آن همکاری می‌کنند. هر چه شرکت‌ها اعتبار و ثروت بیشتری داشته باشند، می‌توانیم به آینده پروژه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری بر روی آن را داریم، اطمینان بیشتری داشته باشیم.

سرمایه‌گذاران سازمانی در یک سال اخیر حتی بر روی بازی‌های بلاکچینی نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همانطور که می‌دانید، از چند ماه اخیر تا امروز، توکن‌های بی‌همتا (NFT) و بازی‌های بلاک‌چینی Play to Earn یا Gamefi به شدت رونق گرفته‌اند.

بنابراین دور از ذهن نیست که شرکت‌ها و افراد ثروتمند بر روی این بازی‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنند. بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین بازی‌های بلاکچینی است. در تصویر زیر سرمایه‌گذاران این بازی را مشاهده می‌کنیم.

همکاران و سرمایه‌گذاران بازی اکسی اینفینیتی - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

شرکت‌های بسیار بزرگی مانند یوبی‌سافت (یکی از بزرگ‌ترین سازندگان بازی‌های کامپیوتری در دنیا)، بایننس (یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمز ارز دنیا)، آوه (یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی رمز ارزها)، سامسونگ (غول لوازم و تجهیزات الکترونیکی دنیا)، دلفی دیجیتال (یکی از سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ رمز ارزها)، کایبر نتورک (یکی از معروف‌ترین پروتکل‌های دیفای)، میکر (صادر‌کننده توکن دای (DAI)، اولین استیبل کوین غیرمتمرکز) و آپ‌بیت (یکی از صرافی‌های بزرگ رمز ارز) بر روی این بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

روش دوم: بررسی پورتفولیوی شرکت‌های سرمایه‌گذار

روش دیگری برای یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی که روی کریپتوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پورتفولیو یا سبد سرمایه‌گذاری آنهاست. این شرکت‌ها در وبسایت‌های خود، سبد سرمایه‌گذاری کریپتویی خود را قرار می‌دهند و همه افراد می‌توانند به راحتی آنها را مشاهده کنند. در ادامه، پورتفوی برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم.

شرکت a16z

این یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) در صنعت کریپتوکارنسی‌ها و پروژه‌های بلاک‌چینی است. این کمپانی در سال ۲۰۰۹ توسط مارک و بن هوروویتز (Mark & Ben Horowitz) بنا شده و با نام اندرسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) نیز شناخته می‌شود. A16z در سیلیکون ولی کالیفرنیا قرار دارد و بر روی تکنولوژی‌های آینده سرمایه‌گذاری می‌کند و حیطه‌های کاری این شرکت، صنایع پزشکی، کریپتو و فینتک است. A16z بیش از ۲۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد که حدود ۳ میلیارد دلار از آن، در حوزه رمز ارزها سرمایه‌گذاری شده است.

برای این که بخش سبد سرمایه‌گذاری شرکت a16z یا Andressen Horowitz را پیدا کنیم، ابتدا باید وارد سایت a16z.com شویم. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، در بالای صفحه سایت یک بخش Portfolio وجود دارد.

سایت a16z - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

زمانی که وارد قسمت پورتفولیو می‌شویم، لیست تمام پروژه‌هایی که شرکت a16z بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده را مشاهده می‌کنیم. البته دقت کنید که این لیست شامل تمامی پروژه‌هاست و مختص بلاک‌چین و رمز ارزها نیست. پورتفولیوی a16z دارای دو بخش است:

  • بخش Exit: پروژه‌هایی که این شرکت قبلا بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و اکنون از آنها خارج شده است. در بین این پروژه‌ها، ما اسامی بزرگی در حوزه کریپتو مانند رابین هود، صرافی کوین‌بیس و کلاور فایننس را مشاهده می‌کنیم. دقت کنید که این شرکت، سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه‌ها را متوقف کرده است.
بخش exit سبد سرمایه‌گذاری a16z - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها
  • بخش Active Portfolio: پروژه‌هایی که اکنون در سبد سرمایه‌گذاری این شرکت قرار دارند و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است. در بین این لیست بلندبالا، اسامی آشنایی چون Arweave، آوا لبز، Celo، کامپوند، فلو دپر، DFinity، Diem، Dydx، میکر، اوپن سی و غیره به چشم می‌خورد.
بخش active portfolio سبد سرمایه‌گذاری a16z - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

شرکت آلامدا (Alameda Research)

آلامدا نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که بر روی پروژه‌های مهم و معروفی سرمایه‌گذاری می‌کند. برای یافتن رمز ارزهایی که در سبد سرمایه‌گذاری این شرکت قرار دارند، ابتدا وارد سایت alameda-research.com شوید و بر روی Ventures کلیک کنید.

سایت آلامدا - alameda research - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

در پایین صفحه و در قسمت Portfolio Highlights رمز ارزها و پروژه‌هایی که آلامدا بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده، قابل مشاهده هستند. در پورتفولیوی رمز ارزهای این شرکت، اسامی بزرگی چون سولانا، وان‌اینچ، پاراسواپ، آلفا، انکر (Anchor)، کلاور فایننس، لیدو، Serum و غیره دیده می‌شود. همچنین پروژه‌های بزرگی چون Messari، Dune Analytics، کوین ۹۸، Consensys و غیره به چشم می‌خورند.

سبد سرمایه‌گذاری آلامدا - یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها

چگونه سبد سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها را دنبال کنیم؟

تا اینجا دو روش برای یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی که روی کریپتوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند را معرفی کردیم، که یکی از آنها وبسایت پروژه‌ها و دیگری پورتفولیوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند. برای این که بتوانید به صورت لحظه‌ای رمز ارزهای جدیدی که این شرکت‌ها بر روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند را دنبال کنید، باید آنها را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند توییتر، دیسکورد و تلگرام فالو کنید؛ البته باید به طور مداوم در این شبکه‌ها فعال باشید.

کافی است در این شبکه‌ها، نام شرکت را جستجو کنید، آن را فالو کنید و اخبار آن را دنبال کنید. همچنین می‌توانید رمز ارز یا پروژه مورد نظر خود را نیز در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا اگر سرمایه‌گذار جدیدی به آن اضافه شد، شما از آن باخبر شوید.

مزایا و معایب دنبال کردن پورتفولیوی سرمایه‌گذاران سازمانی

شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای تیم تحلیلگر خود هستند و این تیم به طور دقیق پروژه‌ها و رمز ارزها را بررسی می‌کنند. اگر همه چیز مطلوب باشد و شرکت بتواند بر روی سودآوری پروژه حساب کند، بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند. این موضوع تا حدودی خیال ما را از بابت تحلیل فاندامنتال پروژه‌ها راحت می‌کند؛ اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که هر شرکت سرمایه‌گذاری مطابق سیاست‌ها و دیدگاه‌های خود پروژه‌ها را تحلیل می‌کند و این سیاست‌ها ممکن است با دیدگاه‌های ما برای سرمایه‌گذاری کاملا متفاوت باشد. برای مثال، ممکن است یک شرکت دیدگاه بلندمدت ۵ ساله برای سرمایه‌گذاری داشته باشد و ما این دیدگاه را نداشته باشیم و بخواهیم نهایتا یک‌ساله سرمایه‌گذاری کنیم.

از طرف دیگر، شرکت‌ها سرمایه نسبتا زیادی را به پروژه‌ها تزریق می‌کنند و این می‌تواند بر روی میزان پیشرفت رمز ارز مورد نظر تاثیر شگرفی داشته باشد. اما باز هم میزان سرمایه‌گذاری شرکت مهم است. برای مثال، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار دلاری با سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری، تفاوت بسیار زیادی در میزان پیشرفت پروژه مورد نظر دارد و این میزان سرمایه‌گذاری شرکت، موضوعی است که شاید ما هرگز نتوانیم آن را پیدا کنیم.

برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، در تصمیمات پروژه‌ها دخالت می‌کنند. این موضوع ممکن است منجر به قطع همکاری با برخی نیروها یا افزودن نیروهای جدید، اعمال سیاست‌های جدید برای توسعه رمزارز، تغییرات در توکنومیکس پروژه، تغییر سیاست‌های بازاریابی و غیره شود. بنابراین برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه، شما باید حتما این موارد را در صفحات اجتماعی بررسی و دنبال کنید و البته ممکن است از بسیاری از تصمیماتی که در داخل پروژه‌ها گرفته می‌شود، بی‌خبر بمانید.

پس همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید و برنامه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری دنبال کنید. در صورت مشاهده یک سرمایه‌گذار مشهور و ثروتمند در یک پروژه، می‌توانید اطمینان بیشتری از سرمایه‌گذاری خود داشته باشید.

جمع‌بندی

یافتن سرمایه‌گذاران سازمانی رمز ارزها در تحلیل فاندامنتال یا بنیادی رمز ارزها بسیار مهم است. البته همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، تصمیم سرمایه‌گذاری شما نباید تنها متکی به این موضوع باشد و باید تحقیقات خود را نیز انجام دهید. در این مقاله به توضیح دو روش برای یافتن سبد سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها پرداختیم و سپس دو شرکت بزرگ را معرفی کردیم و نحوه یافتن کریپتوهایی که در سبد این شرکت‌هاست را آموزش دادیم. در پایان نیز به روش دنبال کردن رمز ارزها و شرکت‌ها پرداختیم.

منبع
mihanblockchain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا